Monevia - wykup faktur od mikro i małych firm|Blog|4 najczęstsze mity dotyczące mikrofaktoringu i sprzedaży faktur

4 najczęstsze mity dotyczące mikrofaktoringu i sprzedaży faktur

Na temat źródeł i metod finansowania działalności gospodarczej odnajdziemy w Internecie wiele informacji – często niepotwierdzonych lub wynikających z wyobrażeń, a nie konkretnej wiedzy. Tak zwykle bywa, gdy nowoczesne rozwiązania, oferowane przez konkurencyjne firmy, zaczynają wypierać z rynku przestarzałe instrumenty. Jakie zatem mity pojawiają się najczęściej na temat sprzedaży faktur?

Mit 1: Sprzedaż faktur to rozwiązanie tylko dla firm z problemami finansowymi

Sprzedaż faktur niewymagalnych (przed upływem terminu płatności) to rozwiązanie, które nie tylko poprawia płynność finansową w momencie zatorów płatniczych, ale może zapewnić stały dopływ kapitału potrzebnego do rozwoju firmy. Dzięki temu przedsiębiorca może z powodzeniem konkurować na rynku przy jednoczesnym stosowaniu wydłużonych terminów płatności, nawet do 90 dni, a także działać w otoczeniu makro-podmiotów bez nadwyrężania własnego budżetu. W odróżnieniu od kredytów bankowych czy pożyczek, przy sprzedaży faktur niewymagalnych oceniana jest sytuacja finansowa płatnika, a nie wystawcy faktury.

Mit 2: Sprzedaż faktur  jest droga

Szybkie i elastyczne źródło finansowania, jakim jest sprzedaż faktur, nie zawsze musi być drogie. Nowoczesne technologie właśnie sprzyjają obniżaniu kosztów, m.in. minimalizując formalności czy upraszczając procedury obsługi. Dodatkowo koszt pozyskania kapitału (który łatwo rozliczyć księgowo) przedsiębiorca może obniżyć oferując do sprzedaży faktury wystawione na wiarygodnych płatników i/lub regularnie. Historia współpracy z instytucją finansową wpływa również na ogólne warunki finansowania w przyszłości i zwiększa szanse na negocjacje cenowe.

Nowoczesne systemy finansowania, takie jak internetowa platforma sprzedaży faktur niewymagalnych, pod wieloma względami stanowią bardzo dobrą alternatywę dla bankowych ofert kredytowych i pożyczek. Sprzedaż faktur odbywa się na prostych i jasno określonych warunkach.

Mit 3: Korzystając z mikrofaktoringu, sprzedając faktury, mogę stracić kontrahentów

Nowi użytkownicy internetowych platform sprzedaży faktur często są nieświadomi zalet mikrofaktoringu, jako produktu finansowego oferowanego przez instytucje godne zaufania i z wieloletnim doświadczeniem. Mikrofaktoring to obecnie najszybciej rozwijająca się forma finansowania działalności gospodarczej, która nie tylko wspiera firmy – ale odpowiednio „opakowana” – może wzmocnić wiarygodność biznesową wśród kluczowych klientów.

Mit 4: Firma udzielająca finansowania będzie nękać moich kontrahentów

Proces sprzedaży faktur opiera się na prostym schemacie. Firma wystawia fakturę z odroczonym terminem płatności, a następnie od razu oferuje do sprzedaży poprzez internetową platformę, gdzie następuje weryfikacja dokumentów, zatwierdzenie transakcji oraz wypłata środków. Jednocześnie instytucja finansująca zawiadamia kontrahenta o cesji i zmianie wierzyciela. Od tej pory to nowy wierzyciel, a nie wystawca faktury, czeka na spłatę. Jednak co się dzieje, gdy płatnik się spóźnia? Co z windykacją należności? Sposób windykacji należności określa strategia instytucji finansującej. Proces windykacji rozpoczyna się po upływie terminu płatności faktury i obejmuje wezwania skierowane tylko do płatnika faktury. Warunki współpracy określają czas i metody windykacji i prowadzone są przez doświadczonych specjalistów z zakresu odzyskiwania należności. Nie ma to nic wspólnego z nękaniem, z którym często kojarzona jest windykacja. Przepisy prawa oraz stosowne organy regulują zasady, których instytucja finansująca zobowiązana jest przestrzegać.