Q&A

 

PLATFORMA MONEVIA

  • Dla kogo?
  • Platforma Monevia została stworzona dla tych mikro-i małych firm, które poszukują alternatywnych źródeł finansowania - innych niż kredyty czy pożyczki. Są to podmioty, które zwykle wystawiają miesięcznie od kilku do kilkudziesięciu faktur, o wartościach już od kilkuset zł oraz - z uwagi na niskie obroty - nie mogą skorzystać z ofert banków czy firm faktoringowych.
  • Po co?
    • Aby utrwalić swoją płynność finansową.
    • Aby mieć szybki i łatwy dostęp do gotówki zawsze wtedy, kiedy jej potrzeba.
    • Aby zwiększyć przewagę konkurencyjną, utrzymując przy tym nadal wydłużone terminy płatności wobec kontrahentów.
    • Aby bezpiecznie prowadzić biznes, mając stałe źródło finansowania i współpracując z rzetelnymi kontrahentami.
  • Jak się zarejestrować?
  • Wypełnij formularz rejestracyjny, po weryfikacji Twoich danych niezwłocznie otrzymasz dostęp do konta. Szczegółowe procedury związane z rejestracją określa Regulamin.
  • Czy bez polskiego dowodu osobistego jest możliwośćskorzystania z faktoringu?
  • Podstawowym warunkiem do sfinansowania faktur, jest rejestracja na Platformie Monevia. Wymagany jest dowód osobisty właściciela firmy (lub osób reprezentujących w przypadku spółek prawa handlowego) lub jego/ich paszport. Akceptujemy też karty stałego pobytu w Polsce. Monevia nie obsługuje firm (wystawców faktur), które nie są zarejestrowane w Polsce.
  • Ile to kosztuje?
  • Rejestracja i utrzymanie konta są bezpłatne.
    Marża za sfinansowaną fakturę to różnica pomiędzy kwotą brutto faktury, a ceną za fakturę wyświetlaną klientowi podczas generowania transakcji na Platformie Monevia. Cena zależy od typu i charakterystyki dłużnika (ocena jego zdolności finansowej), wartości brutto faktury oraz jej daty płatności. Marża zawiera 23% VAT. Na koniec miesiąca Monevia wystawia fakturę, na podstawie której klient może faktoring odliczyć sobie w koszty.
    Aby sprawdzić ile Monevia zapłaci za daną fakturę (czyli aby sprawdzić cenę), należy się zarejestrować na Platformie Monevia i przejść do zakładki Kalkulator. Wycena podawana jest na moment kalkulacji, tzn. że kolejnego dnia będzie inna (bo m.in. zależy od terminu płatności faktury).

FAKTORING ONLINE W MONEVII

  • Co to jest?
  • Oferta skierowana dla mikro-i małych firm oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które chcą:
    • Poprawić swoją płynność finansową
    • Skrócić rotację należności i skupić się na bieżącej działalności biznesowej
    • Mieć łatwy i szybki dostęp do kapitału
  • Jakie faktury sprzedawać?
  • Faktury muszą spełniać łącznie następujące warunki:
    • Transakcja musi zostać dokonana od 7 do 90 dni przed datą płatności faktury,
    • kwota brutto faktury musi zawierać się w przedziale od 700 zł brutto lub 200 euro brutto do kwoty całkowitego limitu, który został przyznany podczas rejestracji. Wysokość tego limitu znajdziesz w zakładce Limity, po zalogowaniu do Platformy Monevia.
  • Kiedy można sprzedać faktury?
  • Intuicyjny Panel Klienta pozwala generować transakcje sprzedaży faktur w dowolnym czasie, z dowolnego komputera czy urządzenia mobilnego –wystarczy dostęp do Internetu
  • Ile faktur można sprzedać?
  • Łączną wartość faktur, które można sprzedać jednorazowo, określa limit sprzedaży dostępny na Platformie Monevia. Jego wysokość ulega zmianie w zależności od przebiegu współpracy lub indywidualnych negocjacji. Początkowy limit sprzedaży wynosi aż 50.000 zł. Gdy dłużnik spłaci zobowiązanie, limit ulega odnowieniu. Limit może zostać podwyższony w wyniku indywidualnych negocjacji, zupełnie za darmo.
  • Czy umowa z faktorem jest podpisywana na jakiś okres czy czas nieokreślony i jak wygląda kwestia wypowiedzenia takiej umowy?
  • Faktoring w Monevii to pełna swoboda klienta w podejmowaniu decyzji kiedy i jakie faktury sprzedawać. Każda sfinansowana faktura to osobna transakcja (1 faktura = 1 umowa przelewu wierzytelności). Platforma Monevia dostępna jest przez cały czas za darmo. Klient może finansować swoje faktury stale lub doraźnie, w zależności od potrzeby nawet za pół roku może wrócić do systemu i sfinansować fakturę. Może również traktować współpracę z Monevią jako stałe źródło finansowania.
    Umowa ramowa zwykle podpisywana jest z klientami w celu wyeliminowania wersji papierowej dokumentów. Do niczego ona nie zobowiązuje. Jest jedynie podstawą do tego, by transakcje odbywały się on-line, z pominięciem poczty czy kuriera. Okres wypowiedzenia tej umowy wynosi 1 miesiąc, natomiast nie odnosi się on do korzystania z Platformy Monevia. Klienci, którzy nie podpiszą umowy ramowej lub ją wypowiedzą, mogą nadal sprzedawać swoje faktury. Platforma Monevia dostępna jest cały czas za darmo, przy czym obowiązuje już wersja papierowa dokumentów.
  • Czy przewidziane są kary za złamaniewarunków umowy? Jakie są warunki podpisania umowy dla przewoźników?
  • Nie ma żadnych kar wynikających z podpisania umowy ramowej lub umowy przelewu wierzytelności. Jedynie w przypadku, gdy dłużnik (płatnik faktury) nie ureguluje należności najpóźniej w ciągu 30 dni od daty płatności, to klientowi wystawiana jest nota 2% od wartości faktury brutto.
  • Kim są klienci Monevii?
  • To mikro i małe firmy wystawiające faktury z długim terminem płatności (powyżej 1 miesiąca). Termin wymagalności 40% faktur, oferowanych do sprzedaży, przypada nie wcześniej niż za miesiąc i nie później niż dwa miesiące od daty transakcji. Najliczniejszą grupą klientów korzystających z Platformy Monevia są podmioty działające w branży transportowej.