Odpowiedzi na najważniejsze pytania

Platforma Monevia

DLA KOGO?

Platforma Monevia została stworzona dla tych mikro- i małych firm, które poszukują alternatywnych źródeł finansowania. Są to podmioty, które zwykle wystawiają miesięcznie od kilku do kilkudziesięciu faktur, o wartościach już od kilkuset zł oraz – z uwagi na niskie obroty – nie mogą skorzystać z ofert banków czy firm faktoringowych.

PO CO?

Aby poprawić swoją płynność finansową.

Aby mieć szybki i łatwy dostęp do gotówki zawsze wtedy, kiedy jej potrzeba.

Aby zwiększyć przewagę konkurencyjną, utrzymując przy tym nadal wydłużone terminy płatności wobec kontrahentów.

JAK SIĘ ZAREJESTROWAĆ?

Wypełnij formularz rejestracyjny, a najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych otrzymasz dostęp do konta. Szczegółowe procedury związane z rejestracją określa Regulamin.

ILE TO KOSZTUJE?

Rejestracja i utrzymanie konta są bezpłatne.

CZY TO JEST BEZPIECZNE?

Wielopoziomowe systemy zabezpieczeń wdrożone zostały już na etapie logowania (m.in. hasło maskowane, podpisy elektroniczne).

Procedury bezpieczeństwa (porównywalne z bankowością elektroniczną) zapewniają pełną poufność danych wprowadzanych do Systemu.

Specjalny system rejestracji i szyfrowania danych gwarantuje bezpieczeństwo konta.

Wykup faktur przez monevię

CO TO JEST?

Oferta skierowana dla mikro- i małych firm, które chcą:

  • poprawić bieżącą płynność finansową,
  • skrócić rotację należności i skupić się na bieżącej działalności biznesowej,
  • mieć łatwy i szybki dostęp do kapitału.
JAKIE FAKTURY SPRZEDAWAĆ?

Platforma Monevia umożliwia sprzedaż faktur o wartości już od 700 zł brutto lub 200 eur. Z datą płatności przypadającą (na moment transakcji) już za 7 dni.

KIEDY PRZELEWANE SĄ PIENIĄDZE?

Zapłata ceny za fakturę następuje zaraz po zaakceptowaniu transakcji.

KIEDY MOŻNA SPRZEDAĆ FAKTURY?

Intuicyjny Panel Klienta pozwala generować transakcje sprzedaży faktur w dowolnym czasie, z dowolnego komputera czy urządzenia mobilnego – wystarczy dostęp do Internetu.

ILE FAKTUR MOŻNA SPRZEDAĆ?

Łączną wartość faktur, które można sprzedać jednorazowo, określa limit sprzedaży dostępny na Platformie Monevia. Jego wysokość ulega zmianie w zależności od przebiegu współpracy lub indywidualnych negocjacji. Początkowy limit sprzedaży wynosi aż 50.000 zł. Gdy dłużnik spłaci zobowiązanie, limit ulega odnowieniu.

JAK KONTROLOWAĆ PRZEBIEG TRANSAKCJI?

Szczegółowe informacje o realizowanych transakcjach sprzedaży faktur publikowane są na bieżąco w postaci raportów, dostępnych w Panelu Klienta.

KIM SĄ KLIENCI?

Najliczniejszą grupą klientów korzystających z Platformy Monevia są podmioty działające w branży transportowej, budowlanej i handlowej.

To firmy wystawiające faktury z długim terminem płatności (powyżej 1 miesiąca). Termin wymagalności 40% faktur, oferowanych do sprzedaży, przypada nie wcześniej niż za miesiąc i nie później niż dwa miesiące od daty transakcji.